Summa sidvisningar

måndag 7 april 2014

Muskelmuffla.

Har haft dejt med min Sjuka Gymnast idag, E.
Bokade in honom redan när jag var på träningsresan i Turkiet förra veckan.

För så är det, min nacke fortsätter spöka och bära sig åt.
Men det som är bra är att det väl egentligen kanske inte är själva nacken i sig som bär sig åt.
Det verkar mer som att det är bröstryggen som bär sig åt och därmed påverkar nacken på ett negativt sätt.

Det blir stelt och eländigt i nacken.
Det knastrar lite som knäckebröd i nacken.
Jag domnar bort i armar och händer, fingrar.
Huvudet blir blytungt.

Men så har jag då varit hos E idag - och säga vad man vill, han kan sina grejor.
Även om han lite verkar njuta av att tillfoga mig tillfällig smärta.

Strax under skulderbladet på höger sida så rotade han rätt på en "muskelmuffla".



Muskelmuffla?

Ja, typ som en muskelknuta. Och den rackarn plågade mig ända upp i nacken och bakhuvudet.

Men den har fått sina fiskar varma idag - både med handgemäng och med en akupunkturnål.

Och jag andades, och andades...och sparkade iväg rullen mina ben vilade på samt att jag rev sönder pappret på britsen.
Men denna gång slog jag inte honom i alla fall. Även om det var bra nära.

Några timmar senare - det känns redan bättre.

Jag förlåter dig E :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar