Summa sidvisningar

fredag 5 april 2013

Stärkande.

Efter att ha blivit knådad, nypt & klämd på hos bästa sjukgymnasten passade jag på att riva av ett tungt & stärkande styrkepass.
Jag tränar ju väldigt mycket kroppsviktbaserat annars, framför allt genom de klasser jag har i CrossFitness, Core och TRX, och det är mycket bra träning.
Men jag behöver och vill även köra riktigt tung styrketräning.
Så, idag fick fokus vara Raka Marklyft.
Riktigt tungt blev det - och många :-).
Supernöjd med dessa fortsatte jag sedan med sköna Back Squats, omvänd bröstrodd, utfall med vikter, knees to elbows, hantelflyes, rumplyft med bensänkningar, ball-walks med pushups....

Avslutade med rörlighetsträning i form av sneda utfallssteg med twist samt knäböj med pistolhand - allt á la Lofsan, en fantastisk tjej som gärna delar med sig av sin kunskap och sina tips.

Å nu känner jag mig bättre i nacken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar