Summa sidvisningar

tisdag 16 april 2013

Förnedrad & ledsen.

Inga tårar ska få rinna pga EN idiot till läkare - det är ett som är säkert.
Men det var inte långt ifrån.

Varför slå på en som redan ligger?
Varför hälla ett paket salt i såren på en som redan har ont?
Varför bete sig som en jävla översittare?

Läkaren: "Du är ju beroende!"

Jag: "Ja, jag är beroende av att få bra smärtlindring."

Läkaren: "bla, bla, bla...ja men du är beroende, det här är inte bra."

Jag: "Nej, jag vill inte heller äta denna medicin. Jag har fått prova flera andra men de fungerar inte - du får gärna ge mig något annat..."

Läkaren: "Hmpf, jag skriver ut ett recept - men du är beroende, men det får de ta på ortopeden."

Jag: "Tack."

Återigen - hur faaaan ska man kunna slå från underläge? Hur ska jag kunna bemöta detta? Känner mig som en riktig knarkare som kom dit för att sno åt mig lite tjack.

Jag har ont - jag blir hjälpt av dessa tabletter, som läkaren har skrivit ut - varför ska jag behöva få sådan här skit kastad på mig?

Va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar