Summa sidvisningar

tisdag 30 april 2013

På glid.

Jag älskar verkligen måndagar!
Först härlig Zumba med bästa Linda.
Sedan min egen klass i Core - tillsammans med mina fantastiska deltagare.
De sliter, kämpar, fnissar, svär och har sig - och blir bara starkare och smidigare för varje gång - och det är verkligen en ynnest, en förmån, en lyx, att få uppleva det, att kunna inspirera, att peppa och lära ut.
Att sedan förmodligen tycker att jag ibland inte är riktigt klok, ja det får jag liksom bjuda på.
Jag försöker lägga upp mina klasser både utifrån vad jag har för deltagare just idag, dels att de ska vara enkelt att utföra, att de känner att de klarar av de övningar jag instruerar. Då växer de, så det knakar.
Men jag försöker också tänka till lite extra så att de ska våga utmana sig själva.
Att busa är bra, att våga prova nya saker gör så att kroppen reagerar och får lov att "tänka till" - den utvecklas och vi hittar nya muskler.
Och, något som jag håller för otroligt viktigt är att det alltid ska vara möjligt att göra en variant på en övning. Det är viktigt att jag som instruktör har förmågan att, om det är en övning som en deltagare inte kan utföra, visa en variant.
Ikväll har vi busat :-)
Som sagt, de trodde nog att jag tappat en skruv när jag delade ut papperstallrikar på kvällens Core.
Kolla in själva:
Watch "Plank to pike - variant" on YouTube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar