Summa sidvisningar

lördag 6 april 2013

Revbensspjäll.

Hoppla.
Idag tror jag någon har kört över mina revben, eller rättare sagt, köttet emellan revbenen har blivit mosat.

Har en misstänkt skyldig redan.

Det heter Yoga.

Jag yogar inte ofta i klass, utan jag brukar småfuska lite hemma, mest för rörlighetens skull.
Men igår var jag på ljuvliga Angelicas Yoga-klass och det känns idag.

Och det kändes igår också - men det kändes på ett nytt och härligt sätt, såsom det inte känts förut.

Tidigare när jag gått på Yoga har jag känt en slags prestationsångest, haft jobbigt med andningen, inte orkat hålla i alla positioner.
Men igår - ja, igår kunde jag stått i Downward Facing Dog - viloposition - nästan hur länge som helst - helt fantastiskt vilken skillnad det var.

Jag kände mig stark, uthållig, mer rörlig - jag har massor kvar här att göra, men detta är en början - och allt kändes helt rätt.

Nu känner jag mig redo för dagens Träningsdag på Dansverkstan - stark, positiv och härlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar