Summa sidvisningar

onsdag 25 januari 2012

Mentalt igen.

Min älskade make har många gånger småskrattat lite åt mig när jag drar igång sjutton olika saker - samtidigt - och liksom flänger runt lite överallt, typ.

Numera har jag inte riktigt samma förmåga.

Efter att ha touchat den berömda Väggen för några år sedan har både kropp & knopp fått lov att lära om.
Kroppen har varit den enkla biten, att lära Knoppen leva i Nuet och embrace it har inte varit fullt lika enkelt.

Det har tagit tid. Och jag är inte färdig än - och blir det nog aldrig heller.

Det är lite som att motionera en gång och sedan tro att man är klar - det är ju färskvara och håller inte hur länge som helst utan underhåll.

Sedan ett år tillbaka har jag ju min härliga PT, Angelica - som inte bara har lärt mig massor om kost och träning, utan även om att vara här och nu, just nu - och numera känns det ganska naturligt att underhålla lilla knoppen as well as kroppen.

Be where you are; otherwise you will miss your life. (Buddha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar