Summa sidvisningar

tisdag 10 januari 2012

Behov.

Behov har vi alla.
Behov av all möjlig karaktär.

Vi behöver äta, sova, kramas. Vi behöver röra på oss. Vi behöver andra människor - vissa mer, vissa mindre.

För några år sedan var jag en ruskigt social människa. Jag älskade att ha folk runtikring mig.
Det spelade ingen roll om jag hade tokmånga andra saker att göra, att ha mycket folk i närheten var absolut inget som störde, tvärtom!

Sedan hände något.

Jag brände mig på den berömda väggen. Jävligt hårt. Ont gjorde det.

Idag har jag helt andra behov (vilket jag troligtvis hade tidigare också men som jag inte ville lyssna på) och jag låter mina behov och min känsla styra.

Jag styr. Jag väljer. Jag mår bra.

I morgon är det studieträff i Växjö och jag sitter just nu på tåget. I första klass, tyst avdelning, utan kontakt med studiekamrater.
Ikväll är det middagsträff för de som vill och så önskar.

Inte jag.

Jag behöver medvetet välja bort vissa saker - eller rättare sagt, jag väljer att göra de saker jag mår bra av och som ger mig energi - och jag behöver då välja bort ibland.

Vad jag gör ikväll i stället?

Jo, jag ska träna, äta, läsa en bra bok och ha det fint - och laddar till morgondagens träff - det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar