Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

Free.

Jag tror inte jag hamnade i någon fyrtioårskris när jag fyllde fyrtio.

Men det hände nog något annat - vilket man kanske kan kalla för någon form av kris?
Näää, tycker väl inte att jag kan kalla det som hände mig för kris.

Snarare tvärtom:-)

I samband med att jag gick ned alla mina snuskigt tunga kilon så infann sig nämligen även ett härligt intresse för hälsa och träning.


Och som en slags följdeffekt på detta sköna intresse så nästan försvann min rädsla för att göra bort sig, min blyghet, min osäkerhet just när det kommer till träning och övningar.

Numera står jag helst längst fram vid instruktören och även då speglarna.

Numera drar jag mig inte för att prova något nytt träningspass - trots att jag inte har en aning om vad det är för pass.

Numera är jag till och med så knasig att jag uppträder både inför storpublik och lite mer "intimt" på IKEA.

Så, nej, jag ser det inte som att jag haft någon fyrtioårskris - och jag tror inte jag kommer drabbas senare heller - jag ser det som att jag är fri.

En schysst träningsform som jag provat ikväll tycker jag harmonierar perfekt med just min utveckling, både som person och inom träning:

(kolla in länken så fattar ni...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar