Summa sidvisningar

torsdag 11 juli 2013

Yogalicious.

Efter en skön mils vovvepromenad på härliga Björnön i Västerås kändes mina träningsvärkstela ben som två feta betongsuggor...för att inte tala om höfterna, mina stela stackars höfter.

Ja, jag vet, jag har orsakat träningsvärken själv, alldeles själv. 

Botemedel?
Ligga still, vila?

Nä, tok heller - det är det värsta jag kan göra.

Det fick bli lite vila när vi kom hem - såklart - att chilla med en god bok, i soffan, är verkligen inte fel en sådan här skön dag.

Men sedan var det dags. Dags för lite yoga, lite stretch, lite rulla rulla på rulle.
För det mesta när jag kör Yoga så yogar jag liksom bara på med den kunskap jag har, det vill säga lite solhälsningar, krigare, hundar, duvor etcetera.

Men idag körde jag lite annorlunda - jag körde lite olika varianter med hjälp av Yogobe.
Och det är ju en fantastisk tjänst, vilka möjligheter som har öppnat sig, wow!
Jag körde Happy Hips, Solhälsningar och Short Soft Flow och det var riktigt bra för mig som är stel i höfterna och dessutom har träningsvärk i benen.
Och det fina med denna sida är ju just att man kan välja yoga efter precis det man själv har behov av. Visst klarar jag att köra solhälsningar på egen hand, men just detta att få följa någon, att lyssna, att känna in och bara följa med, det var skönt.

Så, surfa in på Yogobe du också och testa - jag rekommenderar det varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar