Summa sidvisningar

söndag 28 juli 2013

Man tager vad man haver.

Idag stod gymträning på schemat.
Egentligen.
Men så hamnade vi, familjen, lite i tidsnöd.
Livet kom emellan, typ.
Och jag skyller allt på denna hetta. Detta märkliga väder. Det är tungt i luften, kvavt, svettigt - på fel sätt liksom.

Så hur hamnade vi i tidsnöd då?
1) vi sov länge, på grund av värmen.
2) vi unnade oss långfrulle med mys.
3) voffen behövde promeneras.
4) kylskåpet var i det närmaste tomt.
5) vi låg lite utslagna ett tag, på grund av värmen.
6) vi behövde städa - ordentligt.
7) ....
Ja, ni fattar...Ibland blir det inte som man tänkt sig, och då får man improvisera, tänka om.
Så vi delade upp oss lite på de olika aktiviteterna, hjälptes åt med städningen - allihopa - så det gick superfort.
Maken tog hand om middagen.
Och jag stängde in mig på mitt rum och tog fram lite leksaker.
En kettlebell, en foam roller, ett hopprep och en yogamatta.
Och så på med musiken.
Och vilket superpass det blev!
Hela kroppen fick sig en fet genomkörare, svetten fullkomligen sprutade - och det kändes riktigt bra!
En snabbdusch på det så var jag redo för grillad kyckling.
Så, nästa gång du hamnar i tidsnöd och "inte hinner träna"...fundera på OM du vill träna och VAD du kan göra hemma - för det sparar ju lite tid om du kan köra hemma ibland - och sedan är det bara att köra på!
No excuses. Ba gört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar