Summa sidvisningar

söndag 28 juli 2013

Skön vilodag.

Försöker hålla mina vilodagar. Hålla mig till Planen. Till planeringen.
Eller vilodagar förresten, korrekt benämning torde vara "träningsfri dag".
Att gå på långpromenad med voffen är inte träning - för mig - det är vardagsmotion.
Och vardagsmotion är ack så viktig.
Så, efter fredagens styrketräning på gymmet, var det skönt med en träningsfri dag idag.
Det var skönt för musklerna att gå på långpromenad i solen. Njuta av värmen (läs: olidlig värme) i gott sällskap, det vill säga både make och voffe.
Och imorrn blir det gymmet igen - på schemat står både tung styrka och löpning.
Tänker ladda med smarrig kantarellomelett till frulle...längtar lite redan...efter både omeletten och gymmet.
Ja, lite skruvad är jag nog, haha.
Men det är då maken brukar säga att det är just därför han älskar mig.  För att jag är jag.
Och det ingår också i planen.
Att vara Jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar