Summa sidvisningar

tisdag 24 mars 2015

Ta en kaka vetja.

Tisdag och jag funderar lite kring SKAM och SKULD.

Vi ska UNNA oss att ta en kaka.
Vi ska UNNA oss ett glas vin på fredagen efter jobbet.
Vi ska VÄLJA mellan att låta bli EN kaka eller att äta EN kaka och göra en JÄVLA massa burpees.

Vi ska STÅ TILL SVARS för att vi äter kolhydrater.
Vi ska STÅ TILL SVARS för innehållet i vår matlåda i lunchrummet.

Hela tiden matas vi med SKAM och SKULD kring mat - och träning för den delen.
Vi matas både från media och gemene man.
Och någonstans i allt detta brus så ska vi finna balans i tillvaron och äta CLEAN.

Jo, jag tackar jag.

Nu säger jag INTE att vi ska släppa loss och vräka i oss onyttigheter och strunta i att träna.
Vad jag försöker säga är att du ska finna DIN balans - och faktiskt strunta i vad andra säger.
Behöver du hjälp med träning, kost, balans - ja, men anlita ett proffs, en personlig tränare, en coach - och sätt upp rimliga mål för just DIG.

Så, tillbaka till att ta en kaka till kaffet.
Vill du ha en kaka - ät en kaka, och njut av den. Ha inte dåligt samvete. Tro inte att du måste ställa dig och göra en jävla massa burpees för att bränna bort kakan.
Vill du göra burpees? Jamen gör det, som träning, inte som straff för att du stoppade en kaka i munnen.

Mitt budskap:
Träna för din skull, för att må bra, för att bli starkare, för att bli en jävel på burpees.
Fyll på med schysst bränsle som din kropp behöver för att kunna träna, leva, leka.
Och slinker det ned en kaka eller två - vad gott!

Image result for oreo kaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar