Summa sidvisningar

tisdag 27 maj 2014

Yin-yoga.

Hur kunde Angelica, min fina härliga yogainstruktör, veta vad min kropp behövde ikväll?

Eller förresten, det verkar som om hon alltid gör det.

Med en tjurig och stel ländrygg tänkte jag att det får bli som det blir på kvällens yoga.
Det "värsta" som kan hända är att jag får ligga i barnets position typ genom hela klassen.

Men så blir det Yin-yoga och vi ligger på mattan genom nästan hela klassen.

Och det verkade som att det var precis vad jag och min kropp - och knopp - behövde.

Det var faktiskt så att jag mer än gärna och med glädje hade fortsatt en timme till.

Nu är jag lite skönare i kroppen och jag rycker inte till av smärta bara för att jag böjer mig framåt.

Imorrn blir det en dejt med den sjuka gymnasten, a k a Mr Pain (han har själv döpt sig till det), och jag hoppas han kan göra "sin grej". Det brukar bli bra då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar