Summa sidvisningar

torsdag 29 maj 2014

Annorlunda stretch.

Jag har totalt snöat in på yoga.
Ja, alltså inte helt nyligen, utan sedan en tid tillbaka.
Och jag finner hela tiden nya känslor.
Jag lär mig mer om min kropp och vad den faktiskt behöver.
Jag har också upptäckt vad min knopp behöver.

Jag har, omedvetet, smygit in yogan, mer och mer i min vardag.

När jag känner mig uppe-i-varv-stressad så lägger jag mig i Savasana. Där ligger jag tills jag känner mig lätt till sinnet igen.

Ibland behöver jag rensa i huvudet lite, då står jag på huvudet.

Andra gånger bara vill jag yoga på i ett enda skönt flow med lite puls.

Ibland bara flyter yogan på och kroppen känns medgörlig och villig.
Medan jag ibland "fastnar" och det känns alldeles galet.
Då backar jag. Och låter det vara så. Nästa gång går det bättre.

En ny favorit är en typ av rörlighetsövning för axelpartiet.
Jag minns inte vad den heter, men det spelar mindre roll.
Jag klarar inte av att göra den på egen hand - jag är för stel helt enkelt - men jag tar hjälp av familjen, och en strumpa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar