Summa sidvisningar

torsdag 23 april 2015

Om att duga för beachen.

Undring: Vad betyder viktnedgång för dig?

En märklig fråga kanske.

Men jag undrar lite vart vi är på väg när sociala medier fullkomligt svämmar över av "före- & efterbilder", alla med denna typ av text: "Äntligen redo för beachen!" eller "Sådärja, nu slipper jag gömma mig i vassen!"

Nu säger jag INTE att det är något fel med viktnedgång, eller med före- & efterbilder.

Jag har själv varit uppe på tresiffrigt och mått väldigt dåligt över det.

Visst, självklart vill jag se bra ut.

MEN det som gjorde att jag påbörjade min resa nedåt och mot ett friskare liv var just det faktum att jag mådde inte bra, rent fysiskt, och inte heller psykiskt.

Målet, för mig, var att kunna knyta mina skor utan att tampas med att få luft. Att få ned blodtrycket. Att orka leka med mina barn.

På Beachen hängde jag ändå.

Det jag ställer mig frågande till är vad MÅLET OCH SYFTET med viktnedgången var eller är.

För visst duger du precis som du är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar