Summa sidvisningar

lördag 11 april 2015

10 kilos övervikt.

Idag vägde jag 10 kilo mer än jag brukar.

Jepp.

Har investerat i en viktväst!
Som mest kan den väga 30 pannor.

Jag drog på mig den, fylld med 10 kilo, och drog sedan iväg på en rask promenad i spåret.

# Hur kändes det?
Tungt. Absolut.
Svettigt. Jobbigare i både uppförs- och nedförsbackar. För att inte tala om när jag var tvungen att stanna för att knyta om ena skon - här krävdes bålstabilitet minsann.

# Varför viktväst?
För att öka belastningen för vissa PT-klienter.
För att öka förbränning hos andra.
För att jobba lite tuffare med stabilitet.

Men, jag blev varse en oerhört viktig sak under min raska promenad - som jag inte tänkt på i första hand.
Att få en ökad förståelse för hur vissa tuffare övningar känns för en överviktig PT-klient.

Jag har själv vägt 100 kilo så jag VET att det är jobbigt att släpa omkring på överflödig vikt.
Men det är också lätt att glömma. Att glömma hur jag kände det på mina första promenader. Att glömma hur det kändes på mina första pilatespass.

Tung, klumpig och osmidig.

Och den känslan går att jobba bort.
Men det är Du själv som måste bestämma dig - och göra jobbet.

Som Personlig Tränare kan jag hjälpa dig sätta dina mål. Jag kan hjälpa dig under resans gång, med både träningen och kosten.
När motivationen tryter finns jag där.
När du är på väg att "trilla av" din plan hjälper jag dig med ny inspiration och pepp - och kanske lite pisk :-).

Ödmjuk inför dessa känslor som dök upp under min svettiga och jobbiga promenad tänker jag använda denna väst OFTA.
Både på mig själv men också på PT-klienter såklart :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar