Summa sidvisningar

lördag 16 mars 2013

Leka, lattja, busa.

Vem sa att träning måste vara asjobbigt, tråkigt och ett "måste"?
För mig innebär träning en möjlighet att få leka lite, att få prova på saker jag inte vågat göra tidigare.
Träning är också ett sätt - för mig - att få utvecklas, att få växa, att bli starkare.
Och modigare.

Idag har jag varit på gymmet där jag inledde med "vanligt" styrkepass - det vill säga en satans massa marklyft, med fokus på teknik-teknik-teknik, frivändningar, bänkpress - fast jag tycker det borde heta bröstpress, utfall med viktplatta.

Sedan övergick det hela till lek.

Men att leka är inte alltid en barnlek (ja, visst var jag rolig nu).
Att öva på handstående á la Malin är inte som att bara stå på händer. Handstående á la Malin innebär bålkontroll och bålstyrka - och inte minst av allt att våga.
Kan inte påstå att det jag gjorde idag såg lika vackert ut som Malins bilder nedan, men jag vågade prova - massor med gånger - och till slut kom jag, med Rebeccas hjälp, upp - och det var fantastiskt!

(bild lånad av Malin Berg)

Att öva på snygga och starka kålmaskar är också en lek som är rolig - och man får en grymt skön triceps-träningsvärk ett par dagar senare, haha.


Så, träna på - och passa på att leka lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar