Summa sidvisningar

onsdag 30 januari 2013

Vem ska man tro på?

Vem i hela världen - kan man lita på?
Idag har jag varit på läkarbesök - till en reumatolog - en expert på reumatiska sjukdomar med andra ord.

Efter en timmes korsförhör, ett antal "Ja?", "Ja.", "Ja...", en helkroppsundersökning - all in typ, så kände jag mig lite som en urvriden disktrasa, en ledsen sådan - för att inte tala om förvirrad & fundersam.

Denna läkare hade åsikter om det mesta - mycket bestämda sådana till och med, bland annat om att liniment, typ Tigerbalsam, kan innehålla oljor som kan förvärra en inflammation, ja till och med underhålla den, att den färgen i luggen jag har kan påverka min hårbotten, min psoriasis och därmed min nacke. 
Att jag sedan lydigt svarade på hur jag har det med min tidigare förstoppade mage ångrar jag bittert.
Att dricka ett glas vatten med Silicea Kiselgel från Hälsokosten kunde vara farligt och sådana saker kan till och med förvärra saker & ting i kroppen - det var bättre jag pratade med min husläkare om att få en "riktig" medicin - för de är ju testade och godkända.



Min arma armbåge som värker så att jag har svårt att sitta still och arbeta, att sova, ja, den ville hon inte befatta sig med överhuvudtaget - varken med ett försök till diagnos eller hjälp med smärtlindring.

Men jag ska väl vara tacksam, för som hon sade på slutet av vår session:
"Ja, jag kommer ju inte att behandla dig för något nu, men eftersom du faktiskt är här idag så kan vi ju ta och beställa lite prover som du kan ta..."


Lite som att jag skulle få valuta för de 320 kronorna läkarbesöket kostade.

Lite tom känner jag mig allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar