Summa sidvisningar

tisdag 22 januari 2013

Träningsmål 2013!

Jag är redan på god väg mot mitt Träningsmål 2013 - jag har liksom tagit de där första "stapplande" stegen, lite lagom pirrigt och fladdrigt i magen.
Funderingarna är många, tvivlen poppar upp emellanåt - självklart gör Jante sina enträgna försök att göra sin röst hörd - men icke sa nicke, att jag tänker låta mig styras av den tönten.

Jag bestämmer över mitt liv - min kropp.

Så, vad ska ske under 2013 då?

Vi börjar bakifrån - det vill säga, hur har jag hamnat här, skrivandes ett blogginlägg om Träningsmål, ja om träning över huvudtaget?


För fem år sedan vägde jag 95 kilo, var sjuk av trötthet, tung & klumpig, skämdes för min kropp.
Måttet var rågat en dag då jag inte kunde knyta mina skor - utan att lägga magarna (!) åt sidan.


Fem år senare - från försiktiga pensionärspromenader till megamånga powerwalk-mil i kroppen, pilatesträning, Zumba Fitness-träning, styrketräning med PT, Crossfit-frälst - och så vidare....!



Jag är så jävla stolt över mig själv - tack ska jag ha, för att jag satsat på min hälsa!

Nu är vi framme vid 2013 och målet, siktet, är inställt på att utvecklas till en superinstruktör i Crossfit, Funktionell Träning och TRX - jag har börjat redan, som rookie - men jag har bokat in träningsresa med utbildning tillsammans med Aerobic Weekends, där det kommer hända grejer, det vill jag lova!
Tillsammans med detta ska jag även tappa 3-5 kilo, framför allt kroppsfett, och det ska ske genom fortsatt tuff & tung styrketräning på gym och det kommer bli fantastiskt!

Från Gymgrossisten tänker jag ta hjälp med bland annat Celsius-dryckerna - de är superbra att ladda med innan ett pass! 
För återhämtning eller som "lite extra" kommer jag köra Whey-80 Stevia proteinpulver!
Jag käkar redan idag Magnesium och Zink - superbra för bra återhämtning efter tuffa pass!

Jag hoppas verkligen att ni vill rösta på mig - det vore en ära och jag skulle bli så stolt - jag vet precis hur jag skulle förvalta det!

Rösta raringar - jag kommer inte göra er besvikna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar