Summa sidvisningar

fredag 25 januari 2013

I försvar.

Varför är vissa människor så missunnsamma?
Tycker det är märkligt hur vissa måste ha åsikter och tycka en massa om mig, mina sjukdomar, min träning - ja, om hur jag lever mitt liv.
Och det gör de utan att ha en susning om hur jag faktiskt mår.
De läser lite på fejsbook, de kanske gluttar på bloggen - och vips har de en bild av Mig - tror de.
Och måste självklart kläcka ur sig något i stil med: "imponerande att hur en person som du som är så sjuk och har sådana krämpor kan Zumba titt som tätt".
Ingen smiley, inget som pekar på att personen ifråga verkligen tycker det är imponerande.
Bara en trist, missunnsam ton.

Och jag vet att jag inte ska tilllåta dessa personer att krypa under mitt skinn.
Men likförbannat känns det olustigt och tråkigt.

Jag kommer aldrig att gå i "försvar" för hur och varför jag tränar när jag har ont - det är mitt liv och min ensak.
Basta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar