Summa sidvisningar

lördag 21 februari 2015

Yoga utanför komfortzonen.

Jag gillar verkligen flödande yoga.
Asanas.
Att få röra mig.
Att få andas i rörelser.
Att få vara lekfull på mattan.

Idag blev det kundalini-yoga.

Rotlås.
Chakran.
Andning.
108 andetag. 24 andetag. 26 andetag.
Rotlås.
Mantran.

Svetten lackade.
Blev lite yr i huvudet.
Täppt i näsan ena sekunden - lätt att andas nästa.
Jobbigt att "sjunga" inför andra.
Märklig känsla att höra sig själv upprepa mantran.

Men jag ska ge det en chans till.
Just för att jag tror att det kan vara bra och utvecklande att kliva ur sin komfortzon.
Att få nya känslor i kroppen.
Att få jobba med mig själv.
Att ge mig möjligheten att vara lite modig.

För att kanske upptäcka varför jag tycker denna formen av yoga är så jobbig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar