Summa sidvisningar

tisdag 10 februari 2015

Modigare av yoga.

Jag fascineras mer och mer av vad som händer i både kropp och knopp tack vare yogan.

När jag styrketränar driver jag på rätt så tufft - för att prestera.

I början när jag yogade så betedde jag mig lite likadant. Drevs av prestation. Ville så gärna bli sådär snyggt vig och smidig - och helst redan efter första yogaklassen.

Nu vet jag vad jag mår bäst av.

Styrketräning - japp, prestation.
Yoga - släppa taget, våga vara lekfull och tillåtande. Framförallt tillåtande mot mig själv.

Och jag tror minsann att de där två favoritsysselsättningarna kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt.

Tag bara det faktum att jag plötsligt kan göra så kallade "toes to bar" - utan att ha övat på det.
Här är jag övertygad om att det är alla mina huvudståenden som burit frukt.
Sedan 1:a januari har jag övat på just huvudstående - varje dag.
Och jag har lagt märke till att min bålkontroll och min bålstyrka förbättrats å det grövsta.

Och vips så grejade jag toes to bar.

Likaså att stå på huvudet med händerna knäppta bakom huvudet - det har jag inte heller klarat tidigare.
Men genom att träna upp samt öka rörligheten i bröstryggen så föll nästa sköna grej på plats.

Lite coolt är det allt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar