Summa sidvisningar

fredag 23 mars 2012

Jag väljer optimist.

Mitt sista blogginlägg för ikväll handlar - återigen - om val.
Vilka val vi gör. Hur vi väljer.

Hur vi väljer att lyssna. Hur vi väljer att tolka. Hur vi väljer att leva.

Jag har bestämt mig för hur jag vill leva mitt Liv.

En av mina favoritförfattare och inspiratörer uttryckte sig så klokt ikväll så jag lånar denna tänkvärda text.



"Tänk om det bara är ett beslut bort?

Om någon vill bli misstolkad, vill misstro andra och vill bli kränkt för minsta lilla, så kan det faktiskt vara den personens val. 

Man kan leva så. Du kan välja att leva det livet. Det går att köra på det. Eller så gör du ett annat val.

För man kan ju även välja det motsatta; att andra vill en väl och tror gott om dig, att när du får hjälp så saknas det en dold agenda, mer än att någon faktiskt bara vill hjälpa dig.

Lättkränkt eller lätt att skoja tillsammans med. Cyniker eller optimist. Omgiven av fiender eller ett helt hav av vänner. 

Tänk om det inte handlar om någon annan förändring än ett enda nytt förhållningssätt? Ett beslut bort.

Det slutar inte där. Men det är där det börjar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar