Summa sidvisningar

tisdag 17 maj 2011

Svagare & känsligare?

U T B R Ä N D . . .


Ja, det är ett laddat ord.

Det betyder säkert också olika saker för olika människor eftersom vi faktiskt är individer.

Jag har gått från att vara en överarbetande, hysterisk, work-a-holic via utbränd till lätt rostad...


Lätt rostad? Kan man vara det?

Jo, jag kan det.

Jag upptäcker saker och förmågor som jag tidigare besatt men nu helt saknar.
Jag kan komma ihåg hur jag gjorde förr men jag kan inte göra om det.

Först kände jag en viss panik; herrejösses, har min hjärna tagit så mycket stryk?

Men idag kom jag till insikt.

Min hjärna har ju lärt sig en massa!


Den har bland annat lärt sig känna igen "ohälsosamma beteenden" hos mig och följdaktligen gör den inte om det.
Den minns, men gör inte om det.

Klokt & enkelt va´?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar