Summa sidvisningar

lördag 28 maj 2011

Medvetna val all the way...!

Medvetenhet?

Japp, jag tror jag börjar haja vad min kära Angelica-PT försökt förmedla till mig under vår resa :-)

Imorse tog jag fram mina båda förpackningar med Havregrynsgröt...jisses vilket skillnad det var...!


Den vänstra, Frebacos Havre- & Quinoagröt verkar ju vid första anblicken både god och nyttig...
MEN den innehåller aboslut mest kolhydrater/ varav socker - hujedmamej - medan den andra Fiberhavregryn från Saltå Kvarn är ett mycket bättre alternativ.

Jag vet vad jag väljer i fortsättningen...!

Sååå, jag känner väl att jag mer och mer måste sluta titta till hur nyttigt något SER ut och VERKAR...och istället LÄSA på förpackningen och sedan göra ett aktivt val.


Så jag säger tack Angelica!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar