Summa sidvisningar

söndag 20 november 2011

Sug in!

Jisses, det är mycket man ska kunna nuförtiden :-)
Ja, med kroppen menar jag då då...
Vi ska spänna magen, vi ska suga in naveln, ned med axlarna, spänna rumpan, in med hakorna :-)

Visst är det spännande!

Jag gillar dock inte ensidighet, ensidig träning, same same all the time, för mycket rutin - då tröttnar jag...

Söndagskombon bjöd på Pilates - hederlig "kärringgymnastik" som det har blivit kallat...moahahahahahahaha...ja, det skulle väl vara för att det är mest kärringar som klarar av det - vi är ju rätt så starka & envisa och ger inte opp i första taget, hehe!


Men visst, det ÄR fascinerande att man kan sitta still, med ryggen bakåtlutad, bakom sittknölarna, ut med armarna åt sidorna - och bara genom att vrida lite åt vardera sida (bålen!) så rinner svetten både här och där :-)
Och för att inte tala om hur ansiktsfärgen går från lagom vinterblek till ilsket rött.

Nästa grej i söndagskombon då?

Zumba of course - å vilket drag det var - jag kom på mig själv flera gånger med att le, eller rättare skrivet, tok-smajla...vi vickade på höfterna, skakade våra rumpor, spände magen - sug in!, och hade galet skoj!

Så, armar uppåt sträck - sug in magen - smajl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar