Summa sidvisningar

torsdag 15 november 2012

Klokt samtal.

Känner mig lite lättare till sinnet.

Lite skönare känsla har infunnit sig i kropp & knopp.

Det känns inte fullt lika så stökigt som det gjorde igår när jag bröt ihop under samtalet med sjukgymnasten.

En del av pusselbitarna har fallit lite bättre på plats.
Vissa pusselbitar har jag bestämt att ta bort - de passar inte in helt enkelt - för att ge Maria lite mer plats.

Rädslan börjar gå över i en annan känsla. Lite mer spännande. Nyfiken. Inspirerad.

Dagens samtal fick mig att tänka lite annorlunda.
Att tänka lite mer på Maria.
På vad Jag vill.
Åt vilket håll Jag vill.
Renodla & rensa.

Lite som att anlägga en trädgård antar jag?


Bestämma sig för vad som ska blomma.
Att bestämma vad som ska bort, vad som tar för mycket plats.
Vad som inte passar in.
Hur jag vill att min trädgård ska se ut och växa.

Jag vill. Jag kan. Jag ska. Jag gört ba.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar