Summa sidvisningar

onsdag 19 september 2012

Otoppad.

Går lite på lågvarv just nu.
Är inte på topp.
Småsnorig, rosslig i halsen, trött - trött - trött, skenande blodtryck.

Men när jag lägger pusslet - ja, ni vet, livspusslet - så ser jag ju klart och tydligt hur saker och ting hänger ihop.


En enskild sak gör inte mycket väsen av sig. Men när det blir flera, som blir till många.
Det är då det blir trickigt för kroppen & knoppen.

On top of this går jag omkring och tror en massa saker.
Obra saker.
Lite inbillningssjuk helt enkelt.
Troligtvis.

När jag i dag på eftermiddagen bestämde mig för att ta en träningsfri dag så dyker det där gamla fula spöket upp.
Det där fula spöket som säger: "Jaha ja, nu tänker hon bli tjocker igen"

Samtidigt så vet jag - innerst inne - att jag inte blir tjocker igen av att inte träna på några dagar.
Men det är inte lätt alla gånger att göra sig av med sådana där fula gamla skeva spöken, tro mig.

Dock gör jag mitt bästa för att göra mig av med sådana otäckingar - för vem vill ha sådana puckon inneboende? De betalar ju inte ens hyra...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar