Summa sidvisningar

onsdag 5 september 2012

God gärning.

Tänk vad bra det är att ha ett gäng bajspåsar i fickan!


Var på väg hemåt med lille Charlie när jag fick syn på en mycket gammal dam som kom gående med sin rullator - som för övrigt är fullpackad med storpack toapapper och lite annat smått och gott och plötsligt tappar hon ett kilo socker på backen!


Till råga på allt tappar hon detta paket i ett uppförslut...Ibland är det motigt.

Så jag stannar självklart och frågar om jag kan hjälpa till.

Gumman sken upp som en sol när jag erbjöd mig att packa ned det spruckna sockerpaketet i ett par bajspåsar.

En blå först och sedan en svart med handtag så vi kunde knyta ihop det hela.

Åhhh, vad det känns fint att kunna hjälpa till - detta skulle jag kunna hålla på med hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar