Summa sidvisningar

söndag 26 februari 2012

Otur eller klantig?

Jag bakar inte så där väldigt ofta - vi äter inte så mycket fikabröd så det blir liksom inte av.

Förutom ibland då, när någon fyller år, då kan jag fixa ihop något enkelt.

Så idag när yngste sonen fyllde 11 år skulle jag slå på stort och baka en fluffig sockerkaka...


...men var är bakformarna?

I klädkammaren, högst uppe på en hylla, väl nedpackade i en låda. Logiskt.

Nåja, jag sträcker lite på min smidiga och starka lekamen för att få ned lådan - åh hej & hå - och vips kommer det en brödkavel flygandes.
Rakt ned med ena handtaget på mitt ena nyckelben.

Kras, knak, aj som fläkt.

P.S Fläkt står för "fan" som både är en svordom och fläkt på engelska - funkar fint att använda om man vill svära mindre.

2 kommentarer:

  1. NU först fattar jag det rooooliga med fy fläkt;):);) hi hi hi;)

    SvaraRadera
  2. Haha, visst låter det bättre än svordomen? Men man kan även säga Balsamvinäger, typ om man är jättearg:-)

    SvaraRadera