Summa sidvisningar

tisdag 28 februari 2012

Delar.

Massage har nog de allra flesta varit på någon gång.


Jag har provat flera massage-terapeuter och flera massage-"sorter".

Jag älskar att få massage, det är fantastiskt välgörande både för kroppen och knoppen.
Musklerna får sitt. Man blir lite mjukare och mer avslappnad.

Och sedan i fredags har jag fått en rymligare bröstkorg.
Jag har fått lite lättare att andas. Lite lättare att dra riktigt djupa andetag.

Annorlunda massage - innanför revbenen, innanför bröstmuskeln, på magen.


Så fantastiskt välgörande att jag rekommenderar alla att prova.

Och som grädde på moset. Som en extra twist. Lite extra läckert.

Massagen utfördes i ett helt svartklätt rum endast upplyst med hjälp av vackra kandelabrar och härliga ljuslyktor.


1 kommentar:

  1. Så KUL att det kändes bra och att du upplever ett märkbart resultat, Maria! :O))
    Jag plockade in delar av www.lotorpsmetoden.se
    i din massagebehandling - och det går att jobba vidare och köra hela behandlingen - som oxå inkluderar andningsteknikträning, hjälp att tömma lungorna på gammal luft (som man aldrig andas ur om man inte jobbar väldigt fokuserat med sin andning), men oxå att mäta bröstkorgens flexibilitet före och efter massagen.

    Denna metod är evidensbaserad och behandlar med fördel olika sorters andningsrelaterade problem såsom migrän, astma och allergier. Vissa blir helt symptomfria efter 1-5 behandlingar OM de gör sin "hemläxa" och andas som de får lära sig, dagligen.

    Välkommen tillbaka! <3

    SvaraRadera