Summa sidvisningar

torsdag 2 februari 2012

Definitionsfråga.

Jag har sedan jag kom hit till Playitas lyckas med konststycket att bland annat köra TRE tuffa Core-pass, varav ett med stor boll, eller som vi säger här på Playitas:
"Core with the balls"


En härlig övning som man blir superstark och snygg av är "the L-position" - den är dock inte helt lätt att genomföra helt korrekt om man som jag har en aningens för lång rumpa :-)

Övningen går till så att man sitter på rumpan, lätt böjda ben, placerar händerna i linje med axlarna och sedan häver sig upp - därefter ska man hoovra över marken framåt och bakåt och hela tiden tänka på att använda sig av sin bålmuskulatur.

En del skyller på att de har för långa armar - jag skyller på min långa rumpa - men förhoppningsvis blir den väl kortare av all träning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar