Summa sidvisningar

måndag 5 december 2011

Tro.

Tankens kraft är mäktig och ska inte underskattas.

Jädrar i min själ vad jag tror ibland :-)

Eller, förresten, jag tror nästan jag måste klassificera det som ljug...haha!

Ja, för så tror jag att det funkar.

Mia Törnblom är en favorit-föreläsare och författare och hon sa vid något (typ vid alla..) tillfälle att när man är där nere på botten och klafsar runt och behöver hjälp att ta sig upp kanske man måste ta till drastiska åtgärder - ja, till och med ljuga lite för att något ska bli sant.

Och visst ligger det något i det!

Nu menar jag ju inte att alla ska gå omkring och ljuga hela dagen - det räcker med att Pippi Långstrump gör det - men lite handlar det om att övertyga sig själv om olika saker.

När självförtroendet eller självkänslan är i botten - ja, då är det dags att välja - vill jag vara kvar på botten (det kan ju vara skönt ett tag), eller vill jag gå en annan väg?

Ja, då kanske man får stå där framför spegeln och helt enkelt ljuga till just "det" blir sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar