Summa sidvisningar

söndag 18 december 2011

Ge upp lite.

Ja.

Jag gav upp lite idag.

Ibland behöver jag släppa taget och inse - this is the best I can do in this particular situation - och att jag inte alltid behöver få högsta betyg.

Det ordnar sig säkert ändå, även om jag inte får VG på senaste inlämningsuppgiften.
Jag är ju inte en dålig person bara för att det inte blev ett VG...

Hmm, en dåres försvarstal, eller?

Nejdå, jag utvecklas helt enkelt och lär mig nya saker hela tiden, jag lär mig mer och mer om mig själv och om hur jag kan förhålla mig till situationer som uppstår.

Men som en mycket klok tjej sa till mig på en föreläsning - hon heter Mia Törnblom, by the way - Självkänsla är som motion, det vill säga färskvara, och man måste träna, träna och träna lite till.

Eller som jag gör ibland - ljuger tills det blir sant :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar