Summa sidvisningar

onsdag 18 juli 2012

Leprechaun.

Lagom svettiga & sköna efter en galen dag på Grönan, hoppade vi på Spårvagnen som skulle ta oss till Sergels Torg och vidare per fot till Cityterminalen.

Puh - andas ut lite - vi hann............!

Vi känner oss så där skönt fnissiga - är vi trötta tro? - efter en heldag på Grönan - då det kliver på en lustig figur.

Han ställer sig väldans nära mig - nästan näsa mot näsa - och så är han så skelögd att det inte går att lista ut vart han tittar.

Men så vinkar han lite sött åt mig, med sin lilla förvridna pytte-hand - och presenterar sig som Krister.

Jag tar i hand och säger: "Hej på dig Krister, jag heter Maria".

Då skiner han upp som en sol och kikar på mig lite (tror jag?) och säger att vi kommer ses igen och då kommer jag att känna igen honom.

Vem han var?

En liten söt leprechaun som hetter Krister.


Behöver jag påpeka att sonen med kompis höll på att bryta ihop av skratt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar