Summa sidvisningar

onsdag 19 januari 2011

Vägskäl?

Det känns som om jag befinner mig vid ett vägskäl...

...och jag är inte helt säker på att jag vågar ta steget, att jag klarar det, att det är rätt, att jag...?

Å andra sidan...hur ska jag kunna veta om jag inte vågar ta steget?
Hur ska jag kunna veta om det är rätt för mig...om jag inte ens vågar prova?

Hmmm, min panna känns som ett välveckat dragspel av alla dessa funderingar...!

Kanske jag skulle ta och göra mig en lista över fördelar kontra nackdelar, vad jag har att vinna respektive förlora, över vad jag har idag och vad jag kan få...och så vidare...


1 kommentar:

  1. maria, jag förstår hur du känner. kika in på min blogg www.angelica-pt.blogspot.com och skrolla tillbaka några texter; jag skrev ner en dikt för ngn månad sen som betytt mkt för mej (tror det var i november).
    "våga ta steget" heter den, jag har skrivit lite runt omkring som kanske kan inspirera dej:)
    kraaaam!

    SvaraRadera