Summa sidvisningar

torsdag 13 januari 2011

Om att vilja, våga och välja...

Skönt att emellanåt kunna tillåta sig att bli lite filosofisk, eller hur?

Jag får ofta, väldigt ofta till och med, höra:
"Hur hinner du träna så mycket?"
eller...
"Hur kan du äta så där mycket och ändå vara så smal?"
eller så kan det låta så här...
"Jag har inte tid att träna just nu, jag har så mycket att göra, men snart ska jag börja..."
Då blir jag lite full i skratt, nästan lite fnissig inombords...:-)

Jag har själv befunnit mig i just den där fasen och jag LOVAR...
ALLA har tid att träna, ALLA kan gå ned i vikt, ALLA kan...!
Det vill säga ALLA har samma valmöjlighet men kanske med olika förutsättningar.
Men fortfarande så handlar det om att var och en får försöka se sin egen situation och göra ett aktivt val utifrån sig själv och sina möjligheter.

Kanske man är mitt uppe i småbarnsträsket och det inte är så lätt att ta sig i väg till ett gym...eller orkar för den delen...men då finns det väl andra vägar att gå...bara man vill och framför allt, att man har bestämt sig!

Så, vad vill Du, vad vågar Du...och till sist...vad väljer Du?

1 kommentar:

  1. Bra skrivet!! Ja kan jag gå ned i vikt kan alla det. För jag älskar att äta gott. Men som sagt, det går att ändra sina matvanor och även börja träna. You go girl! Kram!

    SvaraRadera