Summa sidvisningar

torsdag 20 januari 2011

Längtan...

Att längta kan vara jobbigt, långtråkigt, spännande, ensamt, trivsamt...ja, listan kan nog bli hur lång som helst :-)

Sedan kan man längta till någonting...eller längta bort från någonting...vad är egentligen skillnaden?

Jag längtar helst till något, det känns som en mer positiv upplevelse.

Som nu när maken varit bortrest i tjänsten, i ynka tre (3!) dagar...seriöst, jag höll på att bli galen av längtan...Inte så positiv känsla nej.

Men, tänk när vi hämtade honom vid tåget ikväll...ohhh, då kom det! Den där härliga bubblande känslan, pirret i magen...måste liksom nästan kasta mig över honom när han sätter sig i bilen och bara puss, puss, pussas massor!

Jaja, vi har varit ihop i elva (11!) år...men jag längtar i alla fall!

Som till exempel när han åker till ICA, som ligger 1,5 kilometer från oss, så kan jag känna samma bubbel när han svänger upp på uppfarten och kommer tillbaka med ett par liter mjölk...:-)
Visst är det härligt att längta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar