Summa sidvisningar

tisdag 22 februari 2011

Glass i bagageluckan?

Detta med drömmar är märkligt...
Vaknade mitt i natten, galet kallsvettig...och var på vippen att rusa ned i köket och kolla frysen om jag hade möglig glass i den...!

Nu sansade jag mig och insåg att det bara var en dröm...

Jag hade drömt att jag skulle få fikagäster och döm om min förvåning när det visade sig vara Linda Hemrell, min härliga dansinstruktör, som står på min trapp och är glass-sugen!
Jag välkomnar henne så klart och ska till och ta fram glass, Rocky Road, ur frysen, när jag upptäcker att glassen har m ö g l a t !
Äsch, säger Linda, jag har med mig, det är lugnt...och så går hon ut till sin bil och öppnar bakluckan, som för övrigt visar sig vara en inbyggd glassfrys (!), och tar fram ett paket glass som vi sedan härligt ljudligt smaskar i oss!
Jaha, och vad i hela friden kom allt detta ifrån?
Jodå, det kommer från att det sista jag gjorde innan jag kröp till kojs var, att "prata" med bl a Linda på facebook, om just vikten av att träffas "på riktigt" och inte bara på fejjan, t ex att fika tillsammans!

1 kommentar: