Summa sidvisningar

måndag 31 december 2012

Utveckling.

Jag flyttar mina gränser.
Jag kliver ur min komfortzon.
Jag vågar skapa nya, egna traditioner.

Jag är mer mig själv - äkta.

And it feels soooo damn goood.

Berättade stolt för min nyvunna syrra om min nya Jultradition, vilken jag nu anammar även till Nyår.

Att inte städa.

Möttes av ett hjärtligt gapflabb, hihi.

Men det är sant.

Förr om åren lade jag allt fokus, all energi, på att feja, plocka och städa - som en tok.
Så till den milda grad att när gästerna kom så var jag så slut, som en urvriden disktrasa...


...och hade inte ens ork eller glädje kvar till att njuta av den goda maten och det härliga sällskapet.

Hur smart är det då?

Inte särskilt mina vänner.

Så, idag...jag tog sovmorgon - käkade en skön bra frulle tillsammans med familjen - drog till gymmet och rev av ett fett starkt styrkepass - fyllt på med mat...

Och nu ska jag lägga mig på rygg och chilla en stund.
För det är jag värd.

2 kommentarer: