Summa sidvisningar

torsdag 6 december 2012

Prostituerad.

Sedan en tid söker jag arbete, framför allt inom yrket Teknikinformatör, och det har väl gått ganska bra.
Har varit på en hel del intervjuer och det har känts helt ok.
Sedan har det - tyvärr - fallit i slutänden, ofta beroende på att det varit många sökanden, då med aningens längre erfarenhet, och även pga att jag inte är utbildad ingenjör.

Men jag ger inte upp!

Jag söker vidare och tänker: "Det kommer ordna sig. Det finns en mening med allt."

Nu har jag ett jobb på gång och har fått ett erbjudande - och det är för lågt.

Har fått höra argumenten för denna lönesättning och ja, jag kan förstå hur de tänker och att det här är deras policy.
Men det spelar ingen roll.

Jag anser att jag är mer värd. Jag anser att jag har rätt bakgrund, erfarenhet och utbildning.

Och därför har jag nu på förmiddagen valt att lämna ett motbud och stått på mig.
Jag är inte helt säker på att det faller i god jord - det sken igenom på telefon.

Men jag är inte någon prostituerad som tänker sälja mig för en billig peng.

Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar