Summa sidvisningar

fredag 21 december 2012

Det börjar lacka...

Ja, det börjar verkligen lacka mot jul.


Så härligt.

För varje år som går så blir jag mindre och mindre stressad.

Jag gillar fortfarande att ha ordning på mina inköp och julklappar men jag jagar inte upp mig på samma vis som jag gjorde för några år sedan.

Jag har mina små listor & checkar av vartefter och det ger mig en skön känsla av att ha lite koll.
Jag har skrivit inköpslista för mat & dryck - den får maken till att åka och handla efter imorrn bitti - japp, i ottan på ICA Maxi - det är ett koncept vi provat och vet att det funkar.

Städning då?
Jovars, vi ska städa lite också - det gör vi varje vecka, så det är ingen stor grej.

Julgodis kanske?
Jo, det vill jag göra lite - bara för att det är lite skoj och det är himlans smarrigt - men det hålls enkelt.

Julefrid skapar jag tillsammans med min fina familj och härliga vänner.
Och så finns det ett mantra jag fastnat lite för och det tackar jag Olof Röhlander för - "Det blir alltid som man tänker".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar