Summa sidvisningar

måndag 15 november 2010

Vikten...

Nu ska inte detta inlägg handla om vikt som sådan utan mer om vikten av att äta och framför allt att äta rätt!
Då jag gått från tjock, sjuk soffpotatis till normalviktig, frisk (jaa, någorlunda) hurtbulla så anser jag mig ha en hel del att dela med mig av...:-)
Sedan är det så klart upp till var och en att göra sina egna val, att hitta sin "metod" när det gäller hälsa är liksom hela grejen.
Numera äter jag som en tvättäkta diabetiker, dvs 5-7 ggr per dag, och jag mår toppen av det. Att det blev på det viset är en slump; i takt med att jag blev mindre krympte magsäcken och jag orkade därmed mindre portioner - MEN - jag behövde fortfarande ha i mig en viss mängd mat/kalorier/näring och då föll det sig naturligt att äta flera gånger per dag istället.
På köpet fick jag en schysst blodsockernivå och slipper (för det mesta) sockerdippar, ni vet de där som gör att man bara måste gå till skylskåpet och moffa choklad...:-)
Ett annat hett tips är att försöka leva efter devisen att:
"alla kan äta allt men inte alltid..."

Därför börjar det bli hög tid att ladda inför kvällens Zumba Fitnesspass, som dessutom är ett Basic2-pass (svårt, svettigt, jobbigt, roligt!). Jag tänker ladda med en smaskig omelett toppad med halloumiost, tomat & rökt skinka - mums!

1 kommentar:

  1. Mer såna här inlägg Majsan!! Du har så mycket kunskap att dela med dig!! Vi andra behöver ju veta....hihi!! Kram!!

    SvaraRadera