Summa sidvisningar

torsdag 18 november 2010

Att ge & få...

Att ge och ta...eller...? Vad betyder det egentligen...?
För mig känns det mer naturligt att säga:
"Att ge och få..."
Lite väl filosofiskt tänker kanske en del av er, nästan lite som ordbajseri...eller?
Men jag ser det som att om jag lever efter den devisen att jag är villig att ge av mig själv så kommer jag ofelbart att få tillbaka, och det gäller nog både gott & ont.
Om jag sprider positiv energi; det kan ju vara något så enkelt som att le mot den jag möter på min promenad, eller på ICA, så får jag garanterat ett leende tillbaka.
Omvänt blir effekten densamma, d v s om jag beter mig illa mot mina vänner, eller "glömmer bort" att höra av mig, så får jag ju samma bemötande tillbaka, om inte omedelbart, så efter en tid i alla fall.
Tänkvärt, som en av mina absolut bästa vänner så klokt uttryckte det:
"För att få en vän måste du själv vara en"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar