Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

Att välja...

Kan alla välja? Har alla ett val? Eller finns det något som heter offer för omständigheter...?
Japp, nu är det Måndag och jag känner mig lite lagom djup & filosofisk..:-)
För mig är det självklart att alla har ett val; därmed inte sagt att det alltid är så roliga val, eller att man måste gilla de val man gjort eller ska göra, men i slutändan är det ändå bara Du själv som kan göra ett aktivt val och framför allt stå för det, att leva med det.
Självklart inträffar saker som vi inte alltid kan rå över och då kanske det inte känns fullt så roligt eller spännande att göra ett aktivt val. Men om var och en istället försöker acceptera saker och ting för vad de är och sedan jobba vidare utifrån det så tror jag många människor illa kvickt skulle ta sig ur offerfällan...

Vad väljer Du?

1 kommentar:

  1. Kloka ord, och vad jag önskar att vi alla kunde leva upp till det här. Himla bra bild till det! Du har gett oss nåt att tänka på! Kraaaam!!

    SvaraRadera