Summa sidvisningar

fredag 19 november 2010

Vad vore livet utan...?

Ja, vad vore livet utan...?
Ja, jösses, här kan listan bli kilometerlång, men jag ska försöka begränsa mig till de mest viktiga sakerna, mest viktiga för mig då vill säga. Här får ju var och en naturligtvis tycka precis som man vill...:-)
Kärlek, Vänskap, Hälsa, Choklad
är de fyra byggstenarna som stabiliserar mitt liv. Har jag dessa så känner jag mig trygg...
Nu skrattar ni kanske och tänker, Choklad blir man väl inte trygg av, men för mig är det något jag blir glad av, och därmed trygg.
Kärlek kan jag varken ge eller få för mycket av, för ju mer jag ger desto mer får jag tillbaka!
Vänskap är underbart - i vått & torrt, i medgång & motgång, i skrattet & i gråten...ja, överallt finns Vänskapen, men den behöver vårdas, ge av Dig själv så får Du tillbaka.
Hälsa är stort och mäktigt, det kan vara allt ifrån att ta en skön promenad, att köra ett stenhårt Zumba Fitnesspass, att vila när kroppen säger till, att äta det kroppen & knoppen mår bäst av. Ja, i stort handlar det för mig om att göra ett eget aktivt val.
Nu är det dags för förmiddagskaffe, serverat med en bit god mörk Choklad och jag ska servera maken detsamma. Lunchpass i Zumba Fitness får stå för Hälsobiten idag. Lite senare inleds helgen med ett biobesök tillsammans med familjen.
Vad gäller Vänskapen, ja, den är ju med hela tiden och särskilt imorrn då det bär av till Klockargården på Chokladweekend tillsammans med bästa vänner!
Hur ser er helg ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar