Summa sidvisningar

tisdag 9 november 2010

Att vara eller inte vara....klok?

Ja, att vara eller inte vara....klok? Natten har varit mindre god, om jag ska försöka mig på att se saker & ting från ett positivt perspektiv. Skönaste ställningen har varit på rygg med armarna ovanför huvudet...Att ligga på sidan, vända på sig, gå på toa...näe...
Och det är då det kloka kommer in i bilden - att ta beslutet att jobba hemifrån idag, att lyssna på kroppen, som idag kommer att behöva många små vilopauser, liggandes på rygg, med armarna ovanför huvudet...
Den Envisa Maria vill ta fram plattången & snygga till sig och åka till jobbet i Kista, och träffa alla härliga kollegor som ger mig så mycket positiv energi och glädje, men jag behöver nog lyssna på den Kloka Maria och faktiskt ge kroppen en fair chans till återhämtning, för det är nog precis vad den behöver.
Ja! Så får det blir - nu har Kloka Maria sagt sitt - basta!
Kryper tillbaka till sängen och intar den härliga positionen...:-)

1 kommentar:

  1. Det låter klokt att du lyssnar på kroppen. Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Man tar i så mycket för att det är sååå himla kul, sen efteråt kan det bli för mycket med värken och då blir sömnen lidande. Smart att jobba hemma, se till att ta dina pauser nu. Var rädd om dig, det finns ju bara en Majsan! Kram vännen!

    SvaraRadera