Summa sidvisningar

fredag 21 februari 2014

Jag hörs.

Inledde dagen - efter äggrörafrulle & kaffe - med ett superschysst styrkepass på gymmet.

Idag stod följande på schemat:
Back squats
Militärpress
Marklyft
Allt enligt pass á la Stronglifts 5x5.

Körde även ett par assisterande övningar plus lite rehabstyrka för min vänster axel.

Körde på som en gris.
Jobbigt som satan.
Svetten lackade.

Och till råga på allt låter jag lite som en rysk kulstöterska, eller ett frustande vårtsvin för allt i världen.
Och av någon anledning så ler jag lite mellan varven.

Och det där är ju märkligt.
Att man kan krama ur så mycket mer ur sig själv bara genom att andas rätt.
För det är ju det som låter.
Jag andas.
Sedan när det blir så där vansinnigt tungt att lyfta, böja eller pressa, ja då andas jag lite mer brutalt.

Och det känns bara sååååå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar