Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Sociala medier...

Först och främst - jag gillar verkligen facebook/ansiktsboken/nyllepocket...!


Ja, kärt barn har många namn :-)

Jag kan se massor med positiva saker med just facebook:
Jag har funnit massor med nya trevliga bekantskaper
Jag har mycket mer kontakt med på långt håll boende släktningar
Jag har en tät kontakt med mina stora barn
Jag gillar att skriva - roliga inlägg t ex.
Med mera, med mera...

M E N , det finns ett aber...som alltid...!

Detta sociala media har även medfört andra mindre positiva saker.
Missförstånd
(Fel)tolkningar - (Rätt)tolkningar
Osämja
Avundsjuka
Utfrysning
Pajkastning

Så, hur ska "man", "folk", "alla andra" förhålla sig till allt detta?
Finns det ett facit? En regelbok?


Nej.
Hur skulle det kunna finnas? Vi är alla individer.

Enligt min åsikt får var och en ta ansvar för sina inlägg, sina "tyckanden" och även för sina egna tolkningar, d v s hur väljer jag att förhålla mig till något?

Gör ett aktivt val vetja :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar