Summa sidvisningar

fredag 23 maj 2014

Smatterband minsann.

Jädrar i min låda.
Sablans rygg.

Har kört rätt så tufft hela veckan, med både tung styrketräning och stark yoga. Promenader, löpning och zumba.

Körde tung styrketräning samt yoga på måndagen.

I tisdags "nöp" det till lite på vänster sida i ländryggen.
Var på Bootcamp och välte däck, bland annat.
Men så fort det nöp till så valde jag bort den övningen med däcket och körde däckhoppning i stället.

I onsdags kväll - efter styrkepass på förmiddagen samt Vårruset på kvällen - kände jag mig trött i ländryggen.
Inte så konstigt så klart.
Jag som aldrig kör löpning hade ju just nyss avverkat 5 kilometer löpning - på asfalt, dessutom på en hyfsad tid för att vara en icke-löpare.

Men på torsdag morgon var det stelt som satan.

Hmm, vad göra?
Zumba blir nog bra.

Rulla höfter, mjuka upp, få fart på blodcirkulationen.

Ja, lite bättre blev det.

Fredag morgon - gott im himmel - jag är TOKSTEL.
Yoga får det bli.
Men först vovveprommis eftersom hunddagis är stängt.

Yogan var tuff rent styrkemässigt, men inget som jag inte är van vid eller inte klarar av.
Men det gjorde ont så fort jag skulle sitta. Eller göra en framåtfällning.

På eftermiddagen idag så urartade smärtan och stelheten.
Lite lätt panik.
Ge mig en naprapat eller liknande.
Jag till och med efterlyste en på facebook, där jag för övrigt fick en fantastisk fin respons med tips från vänner och bekanta.

Till slut fick jag napp.

"Hur snabbt kan du vara här?" frågade Herr Kiropraktor
"Ge mig en kvart, jag är redan på väg, ska bara försöka tråckla mig in i bilen" svarade jag.

Efter 45 minuters undersökning, manipulering, justering, knådning så kändes det bättre.
Det rasslade till ordentligt när han fick loss något i nedre delen av ryggen.
Det lät lite som ett smatterband...



Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar